Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook odnotował na wstępu roku najwolniejszy kwartalny wzrost od wpisania na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy powiązane z pandemią Covid-19 przesuwają się m.in. na całe spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.
Koncern Marka Zuckerberga poinformował, że w głównym kwartale bieżącego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To znani wzrost rok do roku (w głównym kwartale 2019 r. koncern wspominałem o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do stanu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, iż w ubiegłych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” wartości oraz popytu na promocji.
Przedstawiciele Facebooka odmówili znalezienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.
W krajach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do komunikacje wiadomości prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo czynionych z zastosowaniem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w wielu wypadkach nie monetyzuje. Dodatkowo w sektorach najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w znacznym segmencie reklamy.
W marcu z pomocy Facebooka korzystało 2,6 mld skutecznych w ciągu miesiąca użytkowników. Więc o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Grupa osób zdecydowanych na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do stanu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób wykorzystało w marcu z przynajmniej samej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. Więc o 11 proc. więcej, niż w tym tymże czasie w roku ubiegłym.
Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w polemice z analitykami stwierdził, że pandemia i powiązana z nią konieczność tkwienia w zakładzie przez dużo osób przenosi się na bliższe przyjmowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy czy małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były grane do transmisji wydarzeń przenoszących się w sferze pozawirtualnej, obecnie używane są przez nauczycieli, sektor radości i organizacje religijne. Już z pomocy tego sposobie korzysta ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.
Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera duzi wpływ na Facebooka i wyraził swoje zaniepokojenie tym, że koniec nią sprawiony może potrwać dłużej, jeśli zniesienie włożonych w wielu miejscach obostrzeń nastąpi za szybko.
Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka spełnia nasze cele zawodowe zdalnie.
zobacz również